Znajdź pracę dzięki Orienta Polska

Cerca lavoro

Czym jest Social Media Recruiting?

 

Ostatnio dużo się mówi o rekrutacji w mediach społecznościowych, nowym trendzie wśród headhunterów i managerów HR, którzy wykorzystują media społecznościowe do rekrutacji.

Dzięki mediom społecznościowym rekruterzy mogą znaleźć przydatne informacje na temat doświadczenia zawodowego kandydata.

W rzeczywistości media społecznościowe mogą ujawnić więcej szczegółów na temat kandydata, które zwykle nie pojawiają się podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Za pośrednictwem mediów społecznościowych udostępniasz zdjęcia z codziennego życia i przemyślenia na temat tego, co nas otacza, dlatego stanowią one główne źródło, aby zrozumieć prawdziwą tożsamość osoby lub kandydata.

 

Media społecznościowe najczęściej używane przez rekruterów:

 

Najczęściej używaną siecią społecznościową do tego typu analiz jest Linkedin, gdzie rekruterzy mogą sprawdzić, czy doświadczenia wymienione w CV kandydata są prawdziwe, czy nie.

 

Jak wykorzystać rekrutację w mediach społecznościowych na swoją korzyść?

 

Zakładając, że autentyczność jest jednym z kluczy do sukcesu podczas rozmowy kwalifikacyjnej, istnieją pewne środki ostrożności, które należy podjąć w zarządzaniu naszymi sieciami społecznościowymi, co może być przydatne dla poprawy Twojej reputacji w sieci.

Budowanie dobrej reputacji online w czasach rekrutacji w mediach społecznościowych może być bardzo przydatne, aby wzmocnić swoje mocne strony i wyróżnić się na tle innych kandydatów.

 

Oto 3 kroki, które należy wykonać, aby lepiej dbać o markę osobistą w Internecie:

  1. Zadbaj o swój profil na LinkedIn 
    Omów wymienione doświadczenia, wyjaśniając obowiązki. Samodzielnie udostępniaj i pisz ciekawe treści. Użyj słów kluczowych z interesującego Cię sektora, które zostaną uwzględnione w podsumowaniu, aby ułatwić rekruterom znalezienie Cię. Aktywuj tryb „Szukam pracy”, aby rekruterzy wiedzieli, że interesują Cię nowe możliwości;

  1. Korzystaj z ustawień prywatności mądrze
    Szczególnie na Facebooku, aby uniknąć kłopotliwego zdjęcia, na którym zostałeś oznaczony.

  2. Bądź autentyczny i konsekwentny 
    Bezcelowe jest wymyślanie nieprawdziwych doświadczeń zawodowych lub udawanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, że jesteś kimś innym niż. Jak mówi stare powiedzenie: "kłamstwa mają krótkie nogi".