Ostatnio dużo się mówi o rekrutacji w mediach społecznościowych, nowym trendzie wśród headhunterów i managerów HR, którzy wykorzystują media społecznościowe do rekrutacji.
Dzięki mediom społecznościowym rekruterzy mogą znaleźć przydatne informacje na temat doświadczenia zawodowego kandydata.
W rzeczywistości media społecznościowe mogą ujawnić więcej szczegółów na temat kandydata, które zwykle nie pojawiają się podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Za pośrednictwem mediów społecznościowych udostępniasz zdjęcia z codziennego życia i przemyślenia na temat tego, co nas otacza, dlatego stanowią one główne źródło, aby zrozumieć prawdziwą tożsamość osoby lub kandydata.
Media społecznościowe najczęściej używane przez rekruterów:
Najczęściej używaną siecią społecznościową do tego typu analiz jest Linkedin, gdzie rekruterzy mogą sprawdzić, czy doświadczenia wymienione w CV kandydata są prawdziwe, czy nie.
Jak wykorzystać rekrutację w mediach społecznościowych na swoją korzyść?
Zakładając, że autentyczność jest jednym z kluczy do sukcesu podczas rozmowy kwalifikacyjnej, istnieją pewne środki ostrożności, które należy podjąć w zarządzaniu naszymi sieciami społecznościowymi, co może być przydatne dla poprawy Twojej reputacji w sieci.
Budowanie dobrej reputacji online w czasach rekrutacji w mediach społecznościowych może być bardzo przydatne, aby wzmocnić swoje mocne strony i wyróżnić się na tle innych kandydatów.
Oto 3 kroki, które należy wykonać, aby lepiej dbać o markę osobistą w Internecie:
Zadbaj o swój profil na LinkedIn
Omów wymienione doświadczenia, wyjaśniając obowiązki. Samodzielnie udostępniaj i pisz ciekawe treści. Użyj słów kluczowych z interesującego Cię sektora, które zostaną uwzględnione w podsumowaniu, aby ułatwić rekruterom znalezienie Cię. Aktywuj tryb „Szukam pracy”, aby rekruterzy wiedzieli, że interesują Cię nowe możliwości;
Korzystaj z ustawień prywatności mądrze
Szczególnie na Facebooku, aby uniknąć kłopotliwego zdjęcia, na którym zostałeś oznaczony.Bądź autentyczny i konsekwentny
Bezcelowe jest wymyślanie nieprawdziwych doświadczeń zawodowych lub udawanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, że jesteś kimś innym niż. Jak mówi stare powiedzenie: "kłamstwa mają krótkie nogi".